Ir al contenido principal

OBRADOIROS DE EDUCACIÓN AFECTIVO-SEXUAL



 


_SEXoven_
Formación Afectivo Sexual para  mozos e mozas




OBRADOIROS DE EDUCACIÓN AFECTIVO-SEXUAL

Ao longo da puberdade e da adolescencia o alumnado debe ir adquirindo unha serie de capacidades en torno ao desenvolvemento afectivo-sexual que contribúan á consecución das finalidades educativas que se pretenden na Educación secundaria (dos 12 aos 16 anos):
O desenvolvemento integral da persoa nos planos intelectual, motor, de equilibrio persoal e afectivo, de relación interpersoal e de actuación e inserción social.
Por tanto, o obxectivo xeral da formación Educación afectivo-sexual nesta etapa sería: «Que o propio alumnado asumise positivamente como ser sexuado, e que viva a súa sexualidade de maneira pracenteira e saudable e estableza relacións interpersoais gratificantes e non discriminatorias».

Isto implica desenvolver as seguintes capacidades:

1.    Empregar críticamente os coñecementos en torno ao feito sexual humano a nivel biolóxico, psíquico e social co fin de substituír as concepcións baseadas en prexuízos e crenzas infundadas por coñecementos rigorosos.

2.    Asumir actitudes de naturalidade ante a sexualidade, entendendo esta como forma de comunicación humana e fonte de saúde, pracer, afectividade e, cando se desexa, de reprodución.

3.    Desenvolver e aplicar estratexias persoais e colectivas, así como pautas de actuación propias de investigación científica e social, na análise e resolución de problemas que se lles presenten na súa vida ao redor da sexualidade.

4.    Desenvolver a autoestima, asumindo unha identidade sexual libre de elementos discriminatorios de xénero e adquirindo as habilidades necesarias que lles permitan vivir a súa propia vida sexual de forma sa e responsable.

5.    Comprender e expresar mensaxes en relación co feito sexual humano, incorporando un vocabulario preciso e non discriminatorio, que favoreza o diálogo sobre temas sexuais, no interior do grupo de iguais e coas persoas multimedia para a Educación Afectivo-Sexual.

6.    Asumir unha ética para as relacións interpersoais adoptando actitudes de igualdade, respecto e responsabilidade nas súas relacións.

En materia de educación afectivo-sexual os contidos a tratar na formación que se van a desenvolver nas aulas son os seguintes:

• Concepto de sexualidade.
• O corpo sexuado: anatomía e fisioloxía.
• Desenvolvemento sexual. Cambios físicos e emocionais na puberdade.
• Afectos sexuais: desexo, atracción e namoramento.
• Fecundación, embarazo e parto.
• Prevención do VIH  e outras enfermidades de trasmisión sexual
• Métodos anticonceptivos.
• Resposta sexual humana.
• Orientación sexual e rol de xénero.
• Os nosos valores e as nosas actitudes cara á vida, cara á sexualidade, cara ao corpo, cara ao pracer, cara á diferenza, etc. van guiar a nosa conduta.

** Os contidos adecúanse as idades e a maduración do alumnado os que van dirixidas

A formación diríxese a fomentar que os rapaces/as cultiven valores sexofílicos, tolerantes e éticos
Desenvolvemento da empatía. A empatía, como capacidade para poñerse en lugar da outra persoa e compartir os seus afectos e o seu punto de vista, é esencial para a Educación afectivo-sexual. Desenvolver a empatía significa favorecer a comunicación íntima e o apoio emocional.
Desenvolvemento de habilidades sociais e interpersoais. Co seu adestramento tentamos ofrecer ferramentas para actuar de maneira socialmente eficaz e mellorar as relacións interpersoais. Resultan moi valiosas as habilidades de comunicación, escóitaa empática, identificar e expresar emocións, a asertividade, resolución de conflitos, saírse de situacións de presión ou chantaxe, toma de decisións, solicitar axuda, etc.
Resolución de conflitos e toma de decisións. As relacións interpersoais son algo dinámico e suxeito a múltiples intereses en moitos casos contrapostos. Podemos afirmar que o conflito é algo inherente ás relacións humanas (manipulación, presión de grupo, chantaxe emocional, a desvinculación afectiva, situacións de risco, etc.). Por tanto, é necesario adestrar ao alumnado na anticipación e a análise dos conflitos así como na toma de decisións. Sen dúbida, nada vai marcar tanto a nosa capacidade relacional e a nosa vivencia da sexualidade como determinadas características de nosa propia personalidade, en especial, a autoestima.

Os principais factores de personalidade nos que traballaremos dende a Educación afectivo-sexual son:

1.    A autoestima. Posiblemente sexa o contido máis transcendental, ninguén pode relacionarse satisfactoriamente con outras persoas se non se acepta a si mesmo de forma positiva e sente digno de ser querido e capaz de querer.

2.    A autoeficacia. Sentirse capaz de levar a cabo condutas interpersoais e saber anticipar as súas consecuencias, positivas e negativas, favorece o desenvolvemento afectivo e sexual.

3.    Lugar de control interno. Asumir internamente a responsabilidade do que nos sucede é unha variable que facilita as relacións interpersoais, a asunción de responsabilidades e o desenvolvemento de condutas saudables.

4.    Variables de índole afectiva de entre todas as necesidades sociais que experimentamos as persoas destacan as referidas ás necesidades interpersoais, é dicir, as necesidades que sentimos na nosa relación con outras persoas próximas ou íntimas. Basicamente son tres: seguridade emocional, apoio social e intimidade. A resolución destas necesidades interpersoais mediatiza calquera aprendizaxe e debe considerarse como un dos obxectivos primordiais da educación.
5.     Seguridade emocional. A seguridade emocional fai referencia á necesidade de sentirnos seguros e protexidos por outras persoas que percibimos como incondicionais, dispoñibles e eficaces. Estas persoas son as que denominamos figuras de apego, en xeral os proxenitores, a quen nos vinculo desde o primeiro ano de vida.

6.    Apoio social. Todas as persoas temos a necesidade de sentirnos integrados, partícipes, aceptados... Necesitamos contar cunha rede de apoio social máis ampla que a propia familia. Fórmana as amizades, o grupo de iguais, os compañeiros, os coñecidos, etc. Estas relacións cobren, entre outras cousas, necesidades lúdicas, de conformación da identidade, de comunicación, de colaboración e de socialización.

7.    Intimidade. A intimidade fai referencia á nosa necesidade de comunicar e compartir o noso corpo, as nosas emocións e os nosos sentimentos, e de establecer vínculos afectivos estreitos e intensos. Desde a educación debemos favorecer unha visión positiva da sexualidade e do contacto corporal, posibilitar a construción do coñecemento sexual, contribuír á asunción de valores positivos e responsables en torno ao feito sexual humano e ao desenvolvemento de habilidades sociais e dunha ética para as relacións interpersoais. O obxectivo final desta formación consiste en achegar didácticamente ao alumnado o coñecemento científico, as habilidades interpersoais e a ética relacional para que poidan construír a súa propia vivencia da sexualidade


Duración da sesión formativa: 50 min.
Datas a concretar entre 1 outubro e 15 de novembro de 2019.
Sesións impartidas pola empresa especializada en Consultora de formación, igualdade e xénero Asistogal SL.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Protocolo para a prevención e o control do absentismo escolar en Galicia

O absentismo escolar é un problema ao que os centros educativos teñen que facer fronte dun xeito directo e permanente, e é motivo de preocupación, tanto para a comunidade educativa como para a sociedade en xeral, por incidir directamente no exercicio do dereito fundamental á educación. O dereito e a obrigación de cursar a educación básica -educación primaria e educación secundaria obrigatoria- significa que, cando menos, todo o alumnado entre 6 e 16 anos debe estar escolarizado e, igualmente, asistir regularmente a clase. O control da asistencia a clase é unha función do profesorado, e cada centro educativo debe articular a forma de promover a asistencia a clase e o procedemento para controlar esa asistencia. O absentismo -definido no Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación-

INTELIGENCIA EMOCIONAL

  ANEXOS 12 A 14 AÑOS ANEXOS 14 A 16 AÑOS ANEXOS  GUÍA 1º E 2º ESO GUÍA 2º E 3º ESO DESCARGAR ARCHIVO PDF DE LA ENTRADA

Clases sen fume curso 2020/2021

https://www.sergas.es/Saude-publica/PCA-Clases-sen-fume   Programa de prevención do consumo de tabaco en escolares de 1º e 2º da ESO (12 a 14 anos de idade) É un  concurso educativo para a prevención do tabaquismo , dirixido a escolares de primeiro ciclo de ESO, é dicir de 12 a 14 anos, idade na que se dan os primeiros contactos co tabaco, tendo ás comunidades educativas como instrumento indispensable para a execución do proxecto. Baséase no  compromiso individual e colectivo  (de toda a aula) de non fumar durante alomenos 6 meses, reforza o carácter voluntario da decisión de non fumar, facilita a presión de grupo positiva xerada pola complicidade dun grupo de adolescentes e un adulto (titor/a), e reforza a confianza nun mesmo e nos demais, ao tempo que utiliza a recompensa - premio como incentivo. Este programa forma parte do  "Plan Proxecta"  da Consellería de Educación.   OBXECTIVO Evitar o inicio do consumo de tabaco nos mozos e mozas galegos.   DESENVOLVEMENTO DO PROGRAM